Z NAMI  JESTEŚ BEZPIECZNY


BHP-PPOŻ Service  

informacje o usługach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy

Outsourcing w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczący obowiązków wynikających zarówno z działu X Kodeksu Pracy jak i Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 roku w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy ( Dz. U. z 1997 r., nr 109, poz. 704, z późniejszymi zmianami):

·         opracowanie planów BIOZ (Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia na budowach)

·         doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy

·         udział w kompleksowej ocenie ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą dla wszystkich stanowisk pracy

·         przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także opracowanie Raportów z tych kontroli wraz z propozycjami rozwiązań mających na celu obniżenie ryzyka zawodowego na stanowisku pracy,

·         bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń

·         udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,

·         udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników

·         zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w stosowanych oraz nowo wprowadzanych procesach produkcyjnych,

·         przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,

·         udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

·         udział w opracowaniu oraz opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy

·         udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,

·         prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,

·         współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami, oraz prowadzenie rejestrów wyników pomiarów czynników szkodliwych w środowisku pracy,

·         współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,

·         współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi – prowadzenie konsultacji zakładowych w zakresie przedsięwzięć mających na celu poprawę warunków pracy,

·         uczestniczenie w pracach, powołanej przez pracodawcę, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy,

·         inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii,

·         dobór środków ochrony indywidualnej i zbiorowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,

·         organizowanie i prowadzenie szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz w zakresie udzielania pierwszej pomocy  nagłych wypadkach,

·         reprezentowanie Pracodawcy w trakcie kontroli prowadzonych przez zewnętrzne instytucje prowadzące nadzór nad przestrzeganiem przepisów Prawa Pracy (Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Straż Pożarna itp.)